top of page

STORies

Wij kiezen met zijn allen steeds bewuster. Dit geldt voor zowel bedrijven als consumenten. De zoektocht naar authenticiteit en iets extra's spelen een steeds grotere rol bij het maken van deze keuzes. Het kan een gegronde reden zijn om ergens meer voor te betalen (eerlijke chocolade) of juist te kiezen voor een bepaalde leverancier of winkel (extra service).

In de moderne marketing draait het om storytelling en beleving. Het gaat dus niet alleen over feiten en cijfers. Mensen nemen beslissingen vooral ook op basis van gevoelens. Gevoelens waaraan d.m.v. storytelling geappelleerd kan worden en waarbij de  merkwaarde op een manier kan worden gecommuniceerd die je niet kunt bewerkstelligen met alleen feiten en cijfers.

Happy Family

Kort samengevat komt deze manier van werken en denken neer op het hanteren van een andere aanpak dan de gevestigde orde om onderscheidend vermogen te creeren. Vervolgens is het zaak om je doelgroep(en) met deze nieuwe aanpak te bereiken. Doelgroepen die duidelijk een veranderd kijk- en luistergedrag hebben ontwikkeld door ingrijpende technologische veranderingen zoals de mobiele telefoon en het internet.

 

Wij ontvangen als mensen gemiddeld een paar honderd uitingen per dag. Wat maakt nu dat iets blijft hangen? Vaak als het iets is wat je emotioneel raakt of grappig is. Al deze uitingen kunnen wij onder de noemer contentmarketing scharen. Wanneer is dit effectief? Volgens ons is dat wanneer het de volgende vragen beantwoord: Is het opmerkelijk? Levert het meer op dan het moeite kost? Kost het weinig tot geen moeite om te participeren? 

CruDon Productions helpt u met het ontwikkelen van concepten om deze vragen te kunnen beantwoorden en het onderscheiden vermogen voor uw product, dienst, bedrijf of merk te realiseren. Neem vrijblijvend contact met ons op en informeer naar de mogelijkheden.

Logo - CRUDON.png
bottom of page